Tartalom: |
Egy recenzora szerint a film, legalábbis nagy vonalaiban, a végkifejletig, pont olyan, mint a Hetedik. Vitatkozni nehéz volna vele, nem is érdemes, tényleg olyasmi: két zsaru, egyik családos - a családi hangulatot tragédia szele lengi be... -, szemben velük sorozatgyilkos, méghozzá, mint hamar kiderül, vallási (keresztény) motivációkkal. Egyszóval azért gyilkol nyakra-főre az ipse, mert... De ezt nem áruljuk el, mert a meglepetés meg a nyomozás mégiscsak izgalmas dolog, igaz, különösen a már eleve biblikus képzeteket keltő magyar címből a „lényeg”, talán, kikövetkeztethető. (Az angol eredeti - Resurrection - kicsengéséről nem tudok nyilatkozni.) Christopher Lambert, a skót hegylakóból chicagói zsaruvá vedlett szúróstekintetű francia mindenesetre idejekorán - persze, az első néhány áldozat számára már akkor is késő - rájön a megoldásra: miért vágja le az elkövető a meggyilkoltak ilyen-olyan testrészeit, és miért tesz így mindig pénteken, s a kérdés már csak az marad, hány hét van hátra még húsvétig... Az egyedülállóan átható pillantású színész ugyanazt hozza, amit megszoktunk tőle, igaz, kétségkívül megöregedett ő is (talán McLeod sem halhatatlan). Kollégáit elfogadható szintű színészek alakítják, tulajdonképpen az egész film során tán három-négy arcot van időnk megjegyezni magunknak; a hangsúly a képeken - kellemes tónusú színvilágok váltakoznak -, még inkább a vágáson és az ahhoz kapcsolódó különleges effekteken vannak. Nem véletlen: a Hegylakó rendezőjeként ilyesmikkel kitűnt Russell Mulcahy irányítja ezúttal is a stábot. |
|